پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم


چرا نام برف در قرآن نیامده ؟



یکی از دوستان ما می گفت، چون در مکانی که حضرت محمد (علیه السلام) زندگی می کرد، برف نمی امد، به خاطر این در قران نام برف نیامده است! پس قران برای عرب ها بوده نه تمام مردم دنیا !

و همچنین این دوست ما می گفت، چون در زمان پیامبر، نفت و گاز و بنزین اختراع نشده بود، خدا هم در قران می فرماید ما جهنمیان را با هیزم اتش می زنیم، نتیجه اینکه قران برای ان زمان امده است نه برای تمامی زمان ها ؟!

جواب این اشکال ؛

1_ قران کتاب علوم تجربی، یا جغرافیا، یا تاریخ جهان و.... نیست! قرآن یک کتاب توحیدی است، و می خواهد خدا را به معرفی کند!

اگر قرار باشد تمام علوم دنیا در قران بیاید، باید به جای یک جلد قران، چند میلیون جلد قران داشته باشیم تا تمام علوم در او  جمع باشد .

2_ هر عبارتی در قران دلیلی دارد ، مثلا وقتی خداوند می فرماید ما از اسمان ابی فرستادیم، این اب شامل، برف،تگرگ،باران می شود زیرا اب شامل هر سه اینها می شود و نیازی به نام بردن تک تک انها نیست .

و یا وقتی نام هیزم را می برد، به خاطر این است که همین الان هم در خیلی از نقاط جهان نفت و گاز نیست ولی هیزم وجود دارد، و هیزم یک چیزی است که در دسترس همه هست به خلاف نفت و گاز و ...

3_ در قران ایه ایی وجود دارد که بر اثر انگشت انسان ها اشاره می کند، ایا ۱۴۰۰سال پیش ، کسی از اثر انگشت انسان ها  که برای هر انسانی متفاوت است خبر داشت ؟ 

قطعا نه ! پس چرا این ایات را بررسی نمی کنیم، چون ضایع می شویم !!

نتیجه؛

قران کتاب توحیدی است نه رساله و نه تاریخ ونه جغرافیا و.... و قرار نیست همه ی علوم دنیا در این کتاب باشد، بلکه هدف این کتاب شریف، لینک کردن انسان ها با خداست نه اینکه پزشکی و یا هواشناسی به ما یاد بدهد .

مثلا خداوند می فرماید؛ 

(هو الاول و الاخر و ظاهر و الباطن)

من (خدا)اول شما هستم، اخر شما هستم ، باطن شما هستم، ظاهر شما هستم ؟!

سوال؛ پس ما کی هستیم ؟!

قران ما را به سمت این مسایل می کشد، نه برف و طوفان و گرد و خاک و....



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۹
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی