پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم


وقتی یک مشکلی پیدا کردیم ، چطوری خودمونو اروم کنیم ؟!


مقدمه :
همه ی ما مصیبت دیده هستیم ، یکی رو می بینی باباش مرده ، یکی رو می بینی داداش تصادف کرده و مرده ، یکی عموش مرده ،یکی داییش مرده و خلاصه دنیای ما همیشه پراز درد سره بوده وهست وخواهد بود، یعنی تا می خوای یه لذتی از زندگی ببری یه دفعه یه اتفاق ناگوار میوفته ، وضد حال میزنه به حالمون ! اینم بگم جالبه ، یه دوست داشتم باباش فوت کرد بعد از چند ماه زد داداشش هم تصادف کرد و مرد ، هیچی دیگه این رفیق ما به حدی از عصبانیت رسید که داشت به خدا و پیغمبر (نعوذ بالله ) کفر می گفت !
دوستان عزیز به نظر شما در این مواقع باید چه کار کنیم تا اروم بشیم ، اگر من راهکار بدم ، اروم  نمی شید که هیچ ، صدبرابر هم بدتر خواهید شد ، پس بریم پیش خدا و ببینیم خدا تو قران چه راهکاری رو فرموده ، پس تا اخر با ما باشید . مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد .

 

به این آیه ی عجیب توجه کنید :
وَ بَشِّرِ الصبِرِینَ* الَّذِینَ إِذَا أَصَبَتْهُم مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّآ إِلَیْهِ رجِعُونَ {1}
{بشارت بده صبر کنندها را ، کسانی که وقتی مصیبتی به آنها می رسد می گویند همانا ما از خداییم و بسوی او هم برمی گردیم .}
 
خوب این آیه منظورش چیه :
این ایه جالب  می فرماید  که ، اگه مصیبتی برات پیش اومد ، عصبانی نشو ، استرس نگیر، افسردگی نگیر ، به اینو اون بد و بی را نگو ،  خوب پس چی کار باید کرد ؟ خداوند می فرماید خودتو با این کلمه { انا لله واناالیه راجعون } اروم کن !

 

سوال:
چرا باید در هنگام مصیبت این جمله ی { انا لله وانا الیه راجعون } را بگوییم تا اروم بشیم !

 

جواب :
چون معنی ساده وراحت این جمله اینه که ،  خدا همه کاره ی عالمه ! و ما هم به پای خودمون تو این دنیا نیومدیم بلکه خدا ما رو اورده و خودش هم هر لحظه بخواد ما رو می بره ! پس وقتی همه چیز دست خداست ، چرا ما باید در مصیبت ها به کفر گویی و افسرگی روی پیدا کنیم !

 

یه مثال بزنم تا مطلب کامل کامل روشن بشه :
عجب مثالی ، به به ، حضرت زینب سلام الله علیها  مصداق کامل این آیه است ، چون همه چیز رو از خدا می دیدند و اصلا غیر از خدا توی این عالم چیزی را نمی دیدند!  به همین دلیل در بدترین مشکلات و مصیبت ها که همه ی شما از آن اطلاع دارید نه تنها شکایتی نمی کردند بلکه با نشاط و فرح عجیبی این جمله ی تاریخی را فرمودند: 
 {ما رایت الا جمیلا }(2)
  ندیدم چیزی را به جز زیبایی !!
عجبا ، کشتن برادر کنار چشمان انسان زیبایست !؟ روسری را از سر برداشتن برای کسی که سرتا پا عفت و حیاست زیباییست !؟ به اسارت رفتن توسط یک مشت انسان حرام زاده زیباییست ؟! 
بله زیباییت ، کسی که به حقیقت توحید برسد ، این مصائب براش زیباست و این مشکلات برایش از عسل هم شیرین تر خواهد بود.  

 

بنابراین :
گفتن این جمله یعنی اینکه ، متوجه باش خدا همه کاره ی این عالمه و وقتی اینو انسان بفهمه ، یعنی کاملا حقیقت این آیه رو درک کنه نه اینکه فقط تو لفظ این جمله رو بگیم و از مفهوم اون خبری نداشته با شیم ، نه ، واقعا به حقیقت ان رسیده باشیم ،در این حالت مصائب و مشکلات برایمان راحت می شود ، دقیقا مثل شاگرد های مکتب امام حسین ( علیه السلام ) که در روز عاشورا با آن همه مشکلات و اتفاقات سخت ، هیچ گلایه ایی نکردند ، و بلکه حاضر بودنند صد بار زنده بشن و باز در این راه فدای امامشان بشوند ! چرا ؟ چون این حقیقت ها را فهمیده بودند !
پس با تامل روی این آیه می توانیم در مشکلات و سختی ها به ارامش دست پیدا کنیم ، ان شاالله 

 

ان شالله خداوند توفیق فهم توحید خودشو به ما عنایت کنه ،الهی امین.
جهت مطالعه ی بیشتر به جلد 5 معاد شناسی علامه طهرانی شود .

 

منابع :
1- سوره ی بقره .ایه 155
2- لهوف ابن طاووس ، ص224

 

وبلاگ :
Parvazkadeh.blog.ir

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۷
حبیب بهبودی

نظرات  (۵)

ممنون که مطالعه کردید .


این به درد اونایی میخوره که آشوب نیستن
با خودشونو خدا لج نیستن
خوبن ولی شعار شدن ..
خدا از مادر مهربان تره ، ازش کمک بخواهیم حتما کمکمون میکنه ، تو هر شرایطی که هستیم بگیم خدایا تو کمک کن ، خدا بی جواب نمیزاره ، من خیلی امتحان کردم ، 
بهترین سال های جوانیم را تنها بودم
درس خوندم...سربازی رفتم..کار کردم..دور از خانواده..تنها
اعتراف می کنم گناه هم کردم برخی اوقات..
اعتراف می کنم ازدواج موقت هم کردم...ولی حلال
خدا را گواه می گیرم یک لحظه فکر هرزگی در ذهنم نیامد
خدا را گواه می گیرم نماز و روزه قضا ندارم و همین الانشم مستحبات و قران رو در حد توان انجام می دم..و به نماز اول وقت اهمیت می دهم

30سالگی عقد کردم...ولی همین ضدحالی رو خوردم که گفتید.
بعد عقد فهمیدم چه کلاهی سرم رفته...و خانواده ام...
دعام کنید
دل شکسته ای دارم وقتی میبینم 31سالم تمام شده و هنوز نه زنی دارم..نه فرزندی...

ناشکر نیستم
راضی هستم به رضای خدا
ولی دلم شکسته هست
خیلی
خیلی
۰۸ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۸ حبیب بهبودی
زن خوب هست 
سنی نداری که ...
دعا میکنم پیدا کنی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی