پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

چرا زندگی برا ما سخته !؟

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ب.ظ

                             

                     
                        چرا زندگی برای ما سخته ؟!

 

مقدمه :
خیلی از ما ها زندگی برامون سخته ، یعنی یا از مریضی هامون می نالیم ، یا از بی پولی هامون می نالیم ، یا خلاصه هزارتا بدبختی داریم که هرکدوم زندگی رو برامون سخت کرده .
دوستان عزیز به نظر شما چرا ما انسان ها در سختی زندگی می کنیم ؟ ایا امکان دارد که زندگی ما در ارامش باشد و رنگ سختی را نبینیم ؟
بریم پیش خدا ، ببینیم خداوند چه می فرماید ، ونظر خداوند درباره ی زندگی سخت و زندگی آسان چیست ؟ پس ما را تا اخر این مقاله دنبال کنید ، قطعا ضرر نخواهید کرد .

 

به این آیه ی عجیب توجه کنید :
*مَن أعرَضَ عَن ذِکرِی فإنّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکاً (1)
(و هرکس از یاد من روی گردان شود، زندگی برایش سخت و تنگ خواهد شد .)

 

مفهوم این آیه چیست ؟
این آیه خیلی جالبه ، به این معنا که خیلی صریح و جدی می فرماید ، اگر یاد خدا در زندگی نباشد زندگی سخت می شود ، و این هشدار چند معنا دارد :
1- زندگی سخت نیست ، ما آن را سخت می کنیم !
2- چرا زندگی را سخت می کنیم ؟ چون در زندگی یاد خدا نیستیم !
3- اگر زندگی سخت شد ،چه می شود؟ هزاران اضطراب و اشوب به زندگی ما وارد خواهد شد !

 

 

یاد خدا بودن چه جوریه ؟ تا با یاد خدا زندگی برامون سخت نشه !
یه مثال بزنم تا بفهمیم به یاد خدا بودن چه جوریه !
     برای همه ی ما در زندگی اتفاقات ناگواری افتاده که انسان یک مرتبه از شدت ناچاری می گوید : مثلا یا ابوالفضل به دادم برس ، یا حسین خودت کمکم کن ، یا صاحب الزمان به دادم برس ، این را می گویند توجه ! یعنی شخص در آن لحظه دیگر به هیچ کسی امیدی ندارد و مستقیم می رود در خانه ی این بزرگواران و حتما هم از جانب این بزرگواران کمک رسی خواهند شد .
توجه به خدا ، هم همینطور است یعنی انسان باید به صورت 100% از غیر خدا دل بکند و فقط امید به خدا داشته باشد ، به این می گویند یاد خدا بودن !

 

 

چرا اگر یاد خدا باشیم زندگی آسان می شود :
چون مصیبت و سختی در زندگی را دیگر سختی نمی بینیم وبلکه آن سختی و مصیبت را پلی می بینیم برای رسیدن به خدا ، یعنی بواسطه ی صبر و راضی بودن نسبت به آن سختی خداوند مقامات ما را افزایش می دهد ، به این صورت که اگر بگوییم خدا یا هر بلایی بر سرم بیاوری من راضی به رضای تو ! در اینجاست که اگر برآن سختی صبر کنیم و ان را از جانب خدا بدانیم ، خداوند چنان مقاماتی به انسان می دهد ، که نه چشمی آن را دیده است و نه گوشی آن را شنیده است !
در این حالت دیگر سختی ها ی زندگی سخت نخواهد بود و بلکه از عسل هم شیرین تر خواهد شد ، چون قرار است آن سختی به یک شیرینی وصف نشدنی تبدیل شود ، و ان عبارت است از مقامات معنوی !

 

 

یک داستان واقعی برای روشن شدن مطلب :
یک عالمی بود به نام سید علی قاضی و این عالم یک شاگرد داشت به نام سید هاشم حداد ، این اقای سید هاشم حداد به استاد خود یعنی علی قاضی میگن ، استاد ، مادر زن من همیشه به من فحش و ناسزا می دهد ، و من می خواهم بابت همین قضیه از زنم طلاق بگیرم ، اقای قاضی که استاد ایشان بود می فرماید : این کار را نکن و برو صبرکن بر این مشکل !
چند روز از این ماجرا گذشت ، یک روز که سید هاشم حداد از سر کار به خانه می آمد ، یک مرتبه دید مادرزنش به خانه ی او امده ، ودراین هنگام دوباره مادر زنش شروع کرد فحش دادن به ایشان ، و ان قدر مادرزنش به او فحش داد که طاقت سید هاشم حداد سرامد و بدون اینکه چیزی به مادر زن خود بگوید از خانه بیرون زد . در همین حال یک مرتبه دید سید هاشم حداد دوتا شده است !
یکی سید هاشم حدادی که همیشه غم وغصه داره
و یکی سید هاشمی که گرد غم وغصه ی تمام عالم بر روی او نمی نشیند !
وقتی این مکاشفه برای او پیش آمد ، سریع رفت و به پای مادر زن خود افتاد و گفت فکر نکنی من از دست شما ناراحت ، هر چی می خوای بگو !!
بله دوستان عزیز یاد خدا بودن یعنی راضی بودن به هر چه خدا به ما بدهد ، و در این حالت سختی هم به فرصتی برای رسیدن به خدا تبدیل خواهد شد.

 

بنابراین :
اگر در زندگی متوجه خدا نباشیم ، و نقش خدا را در زندگی پیدا نکرده باشیم قطعا زندگی به جهنمی تبدیل خواهد شد و صبح و شب بر ما نخواهد گذشت الا با آشوب و گرفتاری .
ولکن اگر در زندگی همیشه یاد خدا باشیم ، سختی ها ی زندگی تبدیل به فرصت هایی می شود تا به خدا برسیم ، چون هدف برای ما رسیدن به خدا شده است .

 

 

ان شاالله خداوند توفیق توجه به خودش را به همه ی ما عنایت کند ،الهی امین .
جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب تفسیر ایه ی نور علامه طهرانی مراجعه شود .

 

منابع :
1- سوره ی طه ، ایه ی 123

 

2- کتاب روح مجرد ، قسمت صبر بر مشکلات
وبلاگ :

 

PARVAZKADEH.BLOG.IR


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۰
حبیب بهبودی

نظرات  (۳)

۲۰ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۰۰ نفر هفتادوسوم
اللهم احشرنا معه
ایه ی قران هست که میگه 
تنها با یاد خدا دلها ارام می شود .
ایولل

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی