پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

مقاله ایی درباره ی خشونت در اسلام

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ



خشونت در اسلام یا حقوق در اسلام! کدام درست است ؟



مقدمه :

شاید برای خیلی ها سوال باشد که ، اگر دین اسلام ، دین حقی هست پس چرا تمام مردم دنیا ان را نمی پذیرند و به عنوان دین دوم جهان تلقی می شود .

بنده می خواهم در این مقاله به شما بگویم که چه چیزی باعث شده تا مردم به سمت دین اسلام گرایش پیدا نکنند ، پس خواهشا تا اخر با ما باشید .

 

علت اصلی :

یکی از علت های اصلی که باعث شده مردم جهان به سمت دین اسلام نیایند ، خشونت در اسلام است ! ان هایی که قدرت رسانه ی جهان در دستشون هست ،از صبح تا شب به مردم القا می کنند که (ای مردم جان مادرتون سمت دین اسلام نرید این دین پر است از خشونت) و ان گاه مثال هایی از خشونت در اسلام می زنند که برای نمونه چند تا از این مثال ها را می گویم و به انها جواب می دهیم .

 

چند مثال از خشونت ها در اسلام :

انها می گویند چرا زن یا مرد زنا کار باید سنگسار شود. 1-

انها می گویند چرا باید دست دزد را قطع کرد . 2-

انها می گویند چرا دیه زن ، از بیضه ی سمت راست مرد کمتر است ، این یک نوع خشونت است نسبت به زن. 3-

4-  انها می گویند چرا اگر شخصی شراب می خورد و از ان لذت می برد ،باید ۸۰ضربه شلاق بخورد.

و ده ها ایراد مشابه این موارد بالا ، حالا بنده جواب این اشکالات را به طور بسیار خلاصه میدم ، ان وقت قضاوت را بر عهده ی خود شما می گذارم .

 

جواب اشکالات

1- سنگسار کردن :  

 الف) سنگسار کردن در موارد نادر پیش می اید . مثلا ۴نفر عادل باید شهادت بدهد که دخول را دیده اند والا حکم سنگسار اجرا نمی شود ، پس شامل اکثر زنا ها نمی شود .

ب) خدا این حکم رو گذاشته که کسی از ترس سنگسار جرات نکند ، نزدیک به زنا بشود . پس خدا به خاطر ترسیدن مردم این حکم سنگین را گذاشته و اگر دقت کنیم این یک نوع احترام به حریم زن است .

ج) اگر فردی شبانه به زن کسی تجاوز کند و به بدترین شرایط از آن زن استفاده کند و حیا و ابروی آن زن را ببرد ، این را نمی بینیم و نمی گوییم که عاقبت این زن چه می شود ، ولی این را می بینیم که سنگسار خشونت است !

به نظر شما تجاوز شبانه به زن شوهر دار خشونت نیست ، ان وقت جریمه شدن ان شخص متجاوز، خشونت محسوب می شود ! عجبا از برداشت غلط .

چ) حکم سنگسار در صورتی است که زن رضایت ندهد و خواستار اجرای حکم باشد . پس سنگسار به اراده زن است و اینن هم اوج احترام به حریم یک زن است .

ز) بدبختی ما این است که فکر می کنیم همه ی مردم دنیا مثل خود ما مهربانی ،عدالت،انصاف،مرام وجوانمردی دارند ،در حالی که اصلا این طور نیست ! و انسان های سنگ دلی پیدا می شوند که به نوزاد شیر خوار هم رحم نمی کنند ! و خداوند احکامش برای کل مردم دنیاست نه فقط برای قسمتی از مردم ، پس احکام سنگینی که در اسلام می بینیم ، برای او داعشی هست که به صغیر و کبیر رحم نمی کند . نه برای افرادی که سر تا پا خوبی ازشون می باره و باید به این نکته هم متوجه بود .

ی) اتفاقا همین حکم نشان میدهد که اسلام دین کاملی است و اگر مثلا اسلام می گفت ، اگر زنا هم کردید ،عیب ندارد ، گور پدر حیا و عفت زن ، من شما را آزاد افریدم ، هر کاری خواستید بکنید ! زن کیلو چنده ! من خودم از این دین بیرون می رفتم . چون حق و حقوقی در آن نمی بینم!

ه) شاید بعضی از شما بگید ،خوب چرا سنگسار ، این حکم خیلی ترسناک است ؟ جوابش این است که تجاوز به یک زن هم نزد خدا خیلی سنگین است ! و شوخی بردار هم نیست .

 

 2- قطع کردن دست دزد :

االف) این حکم هم در افراد اندکی اتفاق می افتد ، زیرا ۱۲تا شرط دارد ، که اگر یکی از انها نباشد نمی توان دست راقطع کرد .

 ب) شخصی که وسایلش مورد دزدی واقع شده ، می تواند حکم قطع دست را ندهد و فردی که دزدی کرده را ببخشد . پس این طور نیست که لزوما دست دزد قطع شود ، بلکه حقیست که خدا به مال باخته داده است .

ج) قطع دست خشونت است ، ولی اینکه فردی سال ها با خون دل یک ماشین برای خود خریده و یک شبه دزد آن را ببرد و یک نیش خند هم بزند،این خشونت در حق مالک خودرو نیست ! چرا این ور ماجرا را می بینیم و می گوییم قطع دست خشونت ولی اون طرف دیگر که حقش پایمال شده را نمی بینیم ؟!

د ) همانطور که گفتم همه ی انسان ها یک جور نیستند ، بعضی ها تا چک نخورن ادم نمیشن ، مثلا اون شخصی که مواد مخدر می فروشد و سود کلانی از فروش مواد مخدر می برد و هزارن جوان را به کام مرگ می کشاند ، حرف حق را نمی فهمد ، و باید با برخورد فیزیکی جلوی این زالو را گرفت ، والا خون همه را خواهد مکید .

و همین طور است در دزدی ،که بعضی افراد باید مجازات بشن تا دست از غارت مال مردم بکشند !

(این نکته خیلی مهم بود)

 

3- کم بودن دیه زن نسبت به مرد 

اسلام نگاهش به زن ، نگاه کارگر نیست! و زن را مثل تراکتور نمی بیند ! و می گوید زن مثل گل می باشد و نباید از او کار های سخت درخواست کرد .

حضرت علی علیه السلام می فرماید :

(فان المراه ریحانه ، لیست بقهرمانه)

همانا زن مثل یگ گل می ماند و نباید کارهای سخت را از او خواست (1)

پس نان اور خانه باید مرد باشد ، چون پول در اوردن اشک ادم رو در میاره ! و کار زن نیست !(الا در موارد خاص)

بنا براین اینکه دیه مرد زیادتر از دیه زن است ، به خاطر این است که وقتی مردی بمیرد ، نان اور خانه قطع شده است ، و باید به ان زن یک دیه ایی داده شود که جایگزین ان نان اوری شود . ولی اگر زن بمیرد ، گرچه بسیار دردناک است ولی چون وظیفه ی نان اوری را نداشته ، دیه ی کمتری به بازماندگان میت میدهند .

واین هم یک نوع احترام به زن است ، نه گرفتن حق از زن ! چون زن را وارد کارهای سنگین نمی کند .

البته بعضی از فمینیسم ها می خواهند ، زن را به مرد تبدیل کنند و این حرف بنده راقبول ندارند ، ولی مطمئن باشند که هیچ وقت نمی توانند ذات و شاکله ی زن را که لطیف و احساسی است ، به ذات و شاکله ی مرد که تحمل بیشتری دارند تبدیل کنند .

پس چون از نظر اسلام مرد نان اور است ، دیه ی بیشتر می گیرد ، و اگر خوب دقت کنیم می بینیم که خدا زن را مثل پادشاهان که کارهای سنگین نمی کنند قرار داده است ! و این اوج احترام به مقام زن است ، نه بی ارزش دانستن زن !

 

 4- خوردن شراب و ۸۰ضربه شلاق :

هر کسی که شراب می خورد ، قطعا می داند که کنترل عقل خود را تا ۸۰%از دست خواهد داد ، با این حال شراب را می خورد !

پس این شخص از منطق چیزی نمی فهمد ، چون می داند که بعد از خوردن این شراب شاید یک نفر را بکشد ، شاید به یک نفر تجاوز کند ،شاید با چاقو چند نفر را زخمی کند  و... که بنده تمام این اتفاقات را در تهران به صورت واضح دیده ام !

بنابراین ادمی که با اختیار خود شراب میزند بالا ، قطعا امنیت جامعه و خانواده ها و ناموس مردم را در خطر می اندازد و چون ادم حرف گوش کنی نبوده و دانسته شراب را با ان عوقبش خورده است ، پس چاره ایی نمی ماند الا اینکه به صورت فیزیکی جلوی این کار گرفته شود و خداوند این برخورد را با ۸۰ ضربه شلاق بیان کرده است ، و اگر این حکم در اسلام نبود باید ان موقع به کامل بودن اسلام شک می کردیم !

 

بنابراین :

خشونت در اسلام ،خشونت نیست ! بلکه حقوقی است که خداوند به افراد مظلوم و مورد ستم واقع شده داده است ! و اگر خداوند این حقوق را نمی داد و می گفت برید ازاد باشید و هر غلطی کردید که کردید ! اینجا باید از مسلمان بودن خارج می شدیم چون دین کامل و جامع حقوق همه را در نظر می گیرد و اگر دینی این طور نباشد دین ناقصی خواهد بود .

ان شا الله خداوند توفیق دهند تا درست دین اسلام را بفهمیم .الهی امین.

جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب وظیفه ی فرد مسلمان در حکومت اسلامی مراجعه شود.

 

منابع :

 1- نامه ی 31 نهج البلاغه  

الف) کتاب لمعه شهید ثانی ،قسمت حدود و دیات ( تمام احکام ها از این کتاب بود ) 

ب) کتاب وظیفه ی فرد مسلمان در حکومت اسلامی ، اثر علامه طهرانی  

ج ) کتاب رساله ی نکاحیه ،اثر علامه طهرانی

وبلاگ :

Parvazkadeh.blog.ir

 

 


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۳
حبیب بهبودی

نظرات  (۷)

۲۳ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۳۷ حبیب بهبودی

منتظر نظرات شما هستیم 

ممنون

عالی بود احسن
پاسخ:
چاکریم
۲۳ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۴۴ حبیب بهبودی
شما خوب می بینید ممنونم
با اجازتون اینو کپی کردم

کپی ازاده نوش جون 


۲۲ بهمن ۹۶ ، ۰۱:۴۱ حبیب بهبودی
شبهه ی خشونت در اسلام 
بزرگترین حربه برای ضربه زدن به شیعه است 
۲۲ بهمن ۹۶ ، ۰۱:۴۱ حبیب بهبودی
شبهه ی خشونت در اسلام 
بزرگترین حربه برای ضربه زدن به شیعه است 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی