پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

علت سکوت حضرت علی علیه السلام چه بود ؟

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۵۶ ب.ظ

 




 

علت سکوت حضرت علی علیه السلام

 

مقدمه :

یکی از اشکالاتی که سنی ها به شیعیان می گیرند این است که ، داستان به شهادت رسیدن حضرت زهرا( سلام الله علیها)

را رد می کنند ، زیرا می گویند مگر می شود شخصی زن انسان را جلوی دیدگانش بزند و آن را شهید کند و شوهر آن زن که حضرت علی (علیه السلام)  باشد ، ساکت بنشیند و هیچ نگوید !؟ مگه داریم ، مگه میشه !

 

توضیح :

ما شیعیان اتفاقا به همین کار های حضرت علی علیه السلام افتخار می کنیم حالا در اینجا یه توضیح مختصر می دهم تا بفهمیم که حضرت علی (علیه السلام) چه کارستانی انجام داده است !

به این کلام دقت کنید ؛ رسول خدا (علیه السلام)  برای حفظ اسلام و بقای شرف انسانیت ، حضرت علی علیه السلام را به صبر و استقامت وصیت کرد و فرمودند : یا علی  اگر به اندازه ی کافی یار و یاور نداشتی دست به قبضه ی شمشیر مبر.

و اگر حضرت علی (علیه السلام) به خاطر اینکه زنش را کشتن شروع به جنگ میکرد ، قطعا چیزی از اسلام باقی نمی  ماند ! و اسلام به صورت یک واقعه و حادثه ی کوچک تاریخی از بین می رفت .

و به طور کلی شجاعت و از خود گذشتگی  حضرت علی (علیه السلام) در جایی باید دید که حتی به خاطر شهید کردن  زن و فرزند خود بازهم به خاطر دستوری که از پیامبر (صل الله علیه واله) داشت دست به قبضه ی شمشیر نبرد !

 

یک اتفاق عجیب :

و از همه جالب تر اینکه وقتی عمر خلیفه ی دوم ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را مجروح کرد ، بعد از مدتی از حضرت علی ( علیه السلام )درخواست کرد که ،حضرت زهرا را راضی کند تا ما برای عذر خواهی پیش ایشان بیاییم!

و اینجاش خیلی جالبه که حضرت این درخواست عمر را قبول می کند و می آید که از حضرت زهرا(سلام الله علیها)اجازه بگیرد ! در ابتدا حضرت زهرا قبول نمی کند ولی اندکی بعد می فرماید یا علی خانه خانه ی توست و من کنیز تو هستم ، کنایه از اینکه هر چه شما صلاح بدانید من هم عمل میکنم!

واقعا چه کسی را در دنیا می توانید پیدا کنید که عامل و باعث قتل زن و بچه ی شما باشند و بعد به این کیفیت درخواست او را قبول کنی و وقت ملاقات بهش بدهی !

 اینجاست که باید گفت :

نه خدا توانمش گفت نه بشر توانمش خواند 

  متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را

 

بنابراین :

حضرت علی (علیه اسلام) به دنبال رضای خدا بودند ! واصلا گرفتن حکومت و نگرفتن آن برای حضرت مهم نبود ، چون حضرت عبد واقعی خداوند بودند ، و همیشه به دنبال رضای خداوند بودنند حال رضای خدا در گرفتن حکومت باشد یا نه در غصب خلافت باشد ! شما نگاه کنید وقتی حضرت زهرا را در کوچه می زنند ، حضرت علی علیه السلام هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد و بلکه حضرت زهرا سلام الله علیها را به  صبر و تحمل  می خوانند !

چرا این کار را کردند و هیچ نگفتند ؟ چون پیامبر (صل الله علیه واله) دستور داده بودند که نباید چیزی بگویی !

پس حضرت به دنبال هوا و هوس و حکومت و غیره نبودنند ، بلکه بدنبال اجرای دستورات پیامبری بودنند که خداوند ان را اشرف مخلوقات قرار داده است .

واین مساله خیلی مهم است که انسان بداند امامان معصوم علیهم السلام فقط و فقط به دنبال رضای خدا بودند و در هر حالتی که خداوند راضی بود انها هم راضی بودند ، خواه حکومتی باشد یا حکومتی نباشد !

 

ان شالله همه ی ما از یاران و شیعیان واقعی حضرت باشیم ، الهی امین.

جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب انوار ولایت سیده سادات موسوی مراجعه شود.

 

منابع:

  امام شناسی جلد 13 ، ص  182  

 {تمام روایات و فرمایشات در همین صفحه از این کتاب ارزشمند موجود است }

وبلاگ :

PARVAZKADEH.BLOG.IR


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۴
حبیب بهبودی

نظرات  (۳)

۲۴ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۰۶ حبیب بهبودی
ممنون که مطالعه فرمودید 
وبلاگ قشنگی جمع کردی 
به وبلاگ ما هم یه سر بزن
پاسخ:
باشه حتما 
۲۵ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۳۶ حبیب بهبودی

خیلی ممنون حتما


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی