پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم


چرا باید حرف امامان را گوش کرد !؟

چون امامان علیهم السلام به مقامی رسیدند ، که دیگر خود را نمی بینند ! و فقط خداست که در کشور وجودشان فعل و انفعالات را انجام میدهد !

به این حدیث {قدسی } معتبر توجه کنید :

لَا یَزالُ الْعَبْدُ یَتَقَرَّبُ الَىَّ بِالنَّوافِلِ حَتَّى احِبَّهُ فاذَا احْبَبْتُهُ کُنْتُ سَمْعَهُ الَّذى یَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذى یَبْصُرُ بِهِ وَ لِسانَهُ الَّذى یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ الَّتى یَبْطِشَ بِها [1]

پیوسته بنده مطیع من بسبب بجا آوردن کارهاى مورد رضا و پسند من که او را جبراً تکلیف ننموده‏ام و خود بشوق و رغبت انجام میدهد، بمن تقرّب مى‏جوید، و نزدیک مى‏شود، تا بسرحدّى میرسد که من دوستدار او خواهم شد، و چون او را محبوب خود قرار دادم، من گوش او مى‏شوم که با او مى‏شنود، و من چشم او مى‏شوم که با او مى‏بیند، و من دست او مى‏شوم که با او اخذ مى‏کند.

یک برداشت :

این حدیث می خواهد بگوید که ، انسان هایی هستنند که ، به واسطه ی اطاعت خدا ، به جایی رسیده اند که دیگر نفسی ندارند !! یعنی اگر بخواهند مردم را هدایت کنند ، قطعا مردم را به خدا هدایت می کنند ، نه به امیال نفسانی خودشان !!

بله ، همچنین انسان هایی هم وجود دارند ! تعجب نکنید ! اینها کسانی هستنند که فعلشان ، فعل خداست ! سخنشان ،سخن خداست ! و به طور کلی چیزی از شوائب خود بینی و انانیت ، در انها باقی نمانده ! و به صورت خلاصه بگوییم ، این افراد ذوب و فانی در خدا شده اند و اثری از وجود انها باقی نمانده است ! و این را من نمی گویم بلکه حدیث بالا می گوید !

و مصداق اتم و کامل انها امامان معصوم علیهم السلام هستنند !

یک دلیل از قران :

این ایه از عجیب ترین ایات قران است ! به این ایه توجه کنید :

و ما رمیت و اذ رمیت ولکن الله رمی {2}

ای رسول ما در ان وقتی که تو تیر انداختی ، تو تیر نیداختی ، بلکه خدا تیر انداخت !

برداشت از ایه :

مصداق این ایه پیامبر اکرم صل الله علیه واله می باشد . و این ایه دقیقا اشاره دارد به مقام 14 معصوم علیهم السلام ! چرا که فقط 14 معصوم علیهم السلام هستنند که تمام وجودشان را خدا فرا گرفته و طبق ان حدیث قدسی ، خداست که فعل و انفالات انها را انجام میدهد !

بنابرین :

چون 14 معصوم علیهم السلام ، فانی در خدا هستنند ، و خداوند متکفل همه چیز انها شده { بنا بر دلایل بالا } پس فعل انها ، فعل خداست و وفعل خدا حجت است ، پس فعل امامان هم حجت خواهد بود .

ان شا الله خداوند توفیق اطلاعت محض را از ائمه ی اطهار علیهم السلام به همه ی ما بدهد .

جهت مطالعه بیشتر به کتاب امام شناسی ، ج 1 ، ص 202 مراجعه شود .

منابع :

1- وسایل الشیعه ، جلد 2 ، ص 56

2- سوره ی انفال، ایه ی 17

وبلاگ :

parvazkadeh.biog.ir


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۴
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی