پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

اسم عربی نزار رو بچت !!!

يكشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ب.ظ

بچه

ما ایرانی هستیم ، اسم عربی رو بچت نزار !؟

جدیدا بعضی از مردم ایران اسم عربی روی بچه های خود نمیگذارند ، که این کار در بین دختر ها بسیار شایع تر شده ، از قضا دو ماه پیش بچه ی ما به دنیا امد ، من اسمشو گذاشتم (محمد مهدی) ! یکی از اقوام گیر داد به این اسم گذاری ما و گفت :
1- ما ایرانی هستیم ، و باید اسم های اصیل ایرانی بزاریم ، مثل شایگان ، اراد ، فرهاد ، پارسا و...

2- ما نباید اسم عرب های وحشی و سوسمار خور را روی بچه ها ی خودمون بزاریم !

من در جواب گفتم : اسم ایرانی واقعا قشنگه ، مثل همین اسم هایی که بیان شد ، ولی حرف اینجاست که پشت این اسم چه شخصیتی قرار دارد ! چرا که اسم بر روی شخصیت بچه حتما اثر میگذارد ! مثلا اگر شما اسم دخترتون را بزارید حمیرا ، قطعا این دختر شما یک ارتباطی با حمیرا که خواننده زن ، در زمان شاه بود میگیرد ! چون بالاخره دوست دارد ببیند که هم نام ها ی او چه کسانی هستن ! مثلا اگر اسم بچتونو حسین بزارید ، بچه به صورت ناخوداگاه دوست داره ببینه هم نام ها ی او چه کسانی هستن و چه ویژ گی هایی دارند ! مثلا تو محله ی ما به یکی میگفتن ، بهروز گاگول ! باور کنید این پسره کم کم درس و تحصیل رو ول کرد ! میخوام بگم اسم و لقب دادن به بچه قطعا رو شخصیت بچه ها تاثیر میزاره !!!

حالا با این توضیح بالا ایا شخصیت محمد که اشرف مخلوقات است بالاتر است یا فرهاد ! اینم بگم حضرت محمدی که داعش معرفی میکنه نه اون حضرت محمد ی که شیعه معرفی میکنه مد نظر بنده است!

صلوات الله علیه واله

2- در جواب دومین سوال باید بگویم که ! برادر محترم ، امامان ما با ان عرب های وحشی و سوسمار خوار و دختر کش ، فرق داشتن ، تو چرا امامان را با عرب وحشی مقایسه میکنی! ایا حضرت علی علیه السلام که ان قدر شبانه به فقرا غذا برده بود ، که کمرش پینه بسته بود را نعوذ و بالله با ان عرب وحشی یکی حساب میکنی !

ایا حضرت علی که به قاتل خود شیر میفرستد را با ان عرب وحشی یکی میدانی ! ایا پیامبری که به عیادت کسی میرود که بر سرش شکمبه ی گوسفند ریخته بود را با ان عرب وحشی یکی میدانی !

ایا به نظر شما 30 میلیون انسان در روز اربعین که با هزاران خطر جانی به سمت کربلا میروند ، همه ی اینها به دنبال یک عرب وحشی میروند !

پس حواسمون باشه عرب وحشی که الان هم وحشی هست با امامان ما فرق دارند ، و اصلا چون عربها از همه بدتر بودن امامان ما در بین عربها حضور داشتن !

به این د.و روایت توجه کنید :
حضرت محمد (صل الله علیه واله) : حق فرزند بر پدرش سه چیز است : 1- نام نیکو برای او انتخاب شود 2- به او نوشتن بیاموزد 3- هنگامی که بالغ شد او را همسر دهد. (1)

امام کاظم (علیه السلام ): نخستین نیکی مرد به فرزندش ، انتخاب نام نیکو برای اوست ، پس هرکس باید نام زیبا برای فرزندش انتخاب کند. (2)

بنابراین :

14 معصوم ما عرب بودنند ولی مثل انها نبودند ، و اگر کسی یه مقدار از زندگی امامان بداند این را کامل متوجه خواهد شد ! و از طرفی چون اشرف مخلوقات همین 14 معصوم میباشند ، پس چه خوب است که اسم فرزندانمان را از این افراد انتخاب کنیم ، البته عیسی به دین خود موسی به دین خود !

منابع :
1- مکارم الاخلاق .ص 220
2-وسایل الشیعه ، جلد15 ، ص 122

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۲
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی