پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

امام رضا علیه السلام

سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ


شاگر اینه ، استاد کیه؟!


یک روز یکی از شاگردان امام رضا علیه السلام گفت ، سی سال است که به خاطر گفتن یک جمله استغفار می کنم!؟

گفتن چه جمله ایی؟!

فرمود؛

روزی در بازار همه ی مغازه ها اتش گرفتن و فقط مغازه ی من اتش نگرفت و من گفتم الحمدلله که مغازه ی من اتش نگرفته !!!!

واز این غافل شدم که مسلمانان دیگر هم مثل من هستن و من چرا باید خوشحال باشم در حالی که مغازه انها سوخته است ....

نتیجه؛

شاگرد امام رضا علیه السلام به خاطر یک الحمدلله که از روی خود خواهی بود ۳۰ سال توبه کرد !

اون وقت ببین خود امام رضا چیه دیگه؟!!!!


      سعدی در این باره می فرماید ؛


شبی دود خلق اتشی برفروخت       

شنیدم که بغداد نیمی بسوخت

*****

یکی شکر گفت اندر خاک و دود       

   که دکان ما را گنزندی نبود 

******

جهان دیده ایی گفتش ای بوالهوس 

تو را خود غم خویشتن بود و بس

****



منابع؛

کتاب انوار ولایت ، جلد دوم ، باب امام رضا ، ص۴۸۳

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۲
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی