پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

عجب عشقی داشت میثم تمار !

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ق.ظ



داستان شهادت میثم تمار


امشب شب شهادت میثم تمار است، داستان شهادتش خیلی جالبه ! من به طور خلاصه و با بیان خودم  تعریف می کنم ، ضرر نخواهید کرد، حتما بخوانید :

 

داستان شهادت میثم تمار:

میثم تمار از یاران بسیار خوب حضرت علی (علیه السلام) بود، روزی حاکم ظالم آن زمان به میثم تمار می‌گوید  اگر از حضرت علی (علیه السلام) بد نگویی، و به او فحش ندهی، تورا می کشم!

میثم گریه می کند! ان حاکم ظالم می گوید از ترس کشتن، گریه می کنی ؟  میثم می گوید ، نه یادم آمد که حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: ای میثم تو را بر درخت اویزان خواهند کرد و زبانت را از حلقت بیرون می کشند و تو را خواهند کشت.

آن حاکم ظالم (عبید الله ابن زیاد) گفت من تو را بر درخت اویزان می کنم و دست و پای تو را قطع می کنم ولی زبانت را بیرون نمی کشم تا بفهمی حضرت علی (علیه السلام) انچه گفته دروغ بوده !!

خلاصه ، میثم را بر درخت اویزان می کنند بعد دست و پای میثم را قطع می کنن! در همین چند ساعت که دست و پای میثم قطع شده بود، میثم شروع می کند از خوبی ها ی حضرت علی گفتن! و آن قدر از خوبی ها ی حضرت علی (علیه السلام) می گوید، تا اینکه ماموران حکومتی به ان پادشاه ظالم می گویند : اگر میثم همین طور از فضائل حضرت علی (علیه السلام) بگوید، تمام مردم شهر بر علیه شما شورش خواهند کرد! در همین جا آن حاکم ظالم دستور داد زبان میثم را بیرون بیاورند و ان را قطع کنند، قبل از قطع کردن زبان میثم، میثم تمار به آنها گفت دیدید مولای من امیر المومنین راست فرمودند! و شما زبان من را بریدید!


نتیجه:

این عشق و علاقه ی میثم به حضرت علی (علیه السلام) از روی باد هوا نبوده ! بلکه چنان حضرت علی ، میثم را به مقامات و کرامات انسانی رسانده بود که میثم حاضر بود جان خود را با عشق ونه با کراهت در راه امیر المومنین بدهد !


منابع:

شریف رضی، خصائص الأئمّه، ص54

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۲
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی