پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

خدایا گناه حق من است و پذیرش توبه حق توست !!!

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۴۰ ب.ظ

                 

خدا یا گناهانم زیاد است ، ولی رحمت تو از گناهان من بیشتر است !!!



یکی از گناهان بزرگ این است که از رحمت خدا نامید بشیم !!! {1}

یه داستان :

یکی از علما می گفت : روزی بایزید بسطامی به خدا گفت ، خدایا اگر ان مقامات عالیه را به من ندهی ! میروم و یک ذره از رحمتت را به مردم میگویم وان وقت دیگر کسی تو را تا قیامت عبادت نخواهد کرد !!!

وخدا ان مقامات را به بایزید بسطامی داد !!

این داستان اوج رحمت و بخشندگی خدا را میرساند {2}

یه ایه قران :

قُلْ یعِبَادِىَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى‏ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَحْمَةِ اللَهِ إِنَّ اللَهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ و هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ* {3}
«بگو: اى بندگان من! که بر عمرها و جان‏هاى خود اسراف کرده و به بیهودگى و تجاوز از حدود الهیّه افراط کرده‏اید، از رحمت خداوند مأیوس نباشید! چون خداوند تمامى گناهان را مى‏آمرزد؛ و اوست بخشنده گناهان و مهربان‏

یک برداشت :

باوجود این ایه ی قران دیگر دلیلی ندارد مایوس و نامید باشیم !!!

هر گناهی کرده ایم از این به بعد ان گناه دیگر فکر هم نکنیم !!! و از همین الان فکر کنیم که تازه متولد شده ایم و با امید فراوان دوباره به راه خدا برگردیم !

چرا که لا یمکن الفرار من حکومته

( ممکن نیست از حکومت و سلطنت خدا فرار کنیم } {4}

یک حرف منطقی :

اصلا ما انسان ها معصوم نیستم و امکان ندارد که خطایی از ما سر نزند !!! و خداوند فقط 14 نفر را معصوم افریده !! پس شا کله ی وجودی ما اقتضا دارد که خطا کنیم ! پس چرا نامید باشیم ! وقتی خدا خودش ما را این طور افریده ، چرا باید با چند خطا از راه خدا بیرون بریم و مسیر خلاف را انتخاب کنیم !؟

یک حدیث جالب :

یک حدیث که خود خدا میفرماید : اگر همه ی بندگان من عبادت من را کنند ، و کسی نباشد که گناه کند ، من عده ای را می افرینم که گناه کنند و بعد توبه ی مرا کنند !!!{5}

این حدیث نشان میدهد اگر ما گناهی کردیم ، نباید مایوس شویم !!!

بنابراین :

1- ما انسان ها چون معصوم نیستیم ، پس حتما خطا میکنیم !
2-خود خدا فرموده که من تمام گناهان شما را می بخشم !

پس هیچ دلیلی وجود ندارد که از رحمت و مغفرت خدا مایوس شویم !

یا من سبقت رحمته علی غضبت {6}

ای کسی که رحمتش بر غضبش سبقت دارد !

ان شا الله خداوند گناهان جدید و قدیم همه را ببخشد ، که حتما می یخشد ! چون غفار است .

جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب معاد شناسی جلد 9 ، ص128 مراجعه کنید .

منابع :

1- کتاب گناهان کبیره ی ایت الله دستغیب

2-سایت متقین ، فایل صوتی موجود است

3- ایه ی 53 سوره ی زمر

4- دعای کمیل امیرالمونین علیه السلام

5- در کتب معتبر وجود دارد .

6- دعای جوشن کبیر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۰
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی