پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

چرا ما از مرگ میترسیم !!!

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ق.ظ

چرا ما ادما از مرگ میترسیم!!

کسانیکه در دنیا زندگى مى‏کنند و دل به ظاهر دنیا مى‏دهند و ابداً با باطن کارى ندارند و از وجدان خود که در حقیقت مربوط به خداست نیرو نمى‏گیرند، و حواسّ خود را جمع نمى‏کنند بلکه سرسرى و بدون حساب زندگى میکنند ، پیوسته در دل آنان محبّت دنیا رو به ا فزایش مى‏رود تا به جائیکه گوئى هیچ محبوبى و مقصودى غیر از رسیدن به ارزو های دنیایی ندارند !

مردن براى این افراد بسیار سخت است!

چون یک عمر زندگى کرده، و آن عمر و سرمایه وجودى را براى بدست آوردن دنیا مصرف کرده و براى داخل کردن موقعیّت خود در دل مردم فعّالیّت کرده و زحمت کشیده، خلاصه تمام دوران عمر خود را که عبارت است از زمان از سالها و ماهها و روزها و ساعت‏ها و دقیقه‏ها و لحظه ها، براى بدست آوردن این مسایل دنیوی بسر کرده !

بالاخصّ اگر به این امور فانیه دنیا با رنج و زحمت رسیده باشد و آنها را با مشقّت تحصیل کرده باشد، در این صورت علاقه بیشتر بوده و بالنّتیجه دل کندن از آنها مشکلتر است. چون ، هر چه کوشش و تحمّل زحمت براى بدست آوردن چیزى بیشتر شود به همان میزان محبّت به آن بیشتر و دلبستگى به آن شدیدتر و دل کندن از آن سخت تر است!

بنابراین به هر یک از آنها محبّت پیدا نموده است و هر یک از آنها مانند زنجیرى دل و خواست او را به خود مى‏بندد؛ حالا مى‏خواهد از دنیا برود، دل خود را متّصل به هزاران زنجیر مى‏بیند که از هر طرف او را به این امور دوخته است!
اموال او، دوستان او ، بچه های او زن او خانه او و ماشین او موقعیت اجتماعی او ارزو های او و....

با این خصوصیّات اگر به کسى بگویی: یک سال دیگر مى‏میرى یا مثلًا ده سال دیگر مى‏میرى، دنیا در چشم او تاریک مى‏شه؛ گوئى تمام عذاب‏ها را بر او وارد می شود و کوهها را بر سر او خراب مى‏شود !

پس علت ترس ما از مرگ دل بستگی ها و تعلقات و عدم انس با حرم خداوند است !!

و خداوند در قران میفرماید:
إِنَّ الَّذِینَ لَا یَرْجُونَ لِقَآءَنَا وَ رَضُوا بِالْحَیَوةِ الدُّنْیَا وَ اطْمَأَنُّوا بِهَا وَ الَّذِینَ هُمْ عَنْ ءَایَتِنَا غفِلُونَ* أُولئِکَ مَأْویهُمُ النَّارُ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ.
خداوند عزّ و جلّ در این دو آیه (هفتم و هشتم از سوره یونس) مى‏فرماید:
«بدرستیکه کسانیکه امید لقاء و زیارت ما را ندارند و به حیات پست و زندگى آلوده دنیاى غرور راضى شده و بدان تکیه زده‏اند و آن کسانیکه از آیات ما در غفلتند، محلّ و سکناى آنان آتش است؛ در اثر صفات و کردارى که کسب کرده‏اند.»

برگرفته از معاد شناسی علامه طهرانی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۴
حبیب بهبودی

نظرات  (۱)

۱۴ دی ۹۵ ، ۰۰:۲۸ همه‌چی‌دون
این نظر علامه بود.
نظر خودت هم همینه؟!
پاسخ:

اره خوب ولی اشنا میخوری باشی 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی