پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

مراسم چهلم در اسلام نداریم!!!

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ب.ظ

در اسلام چهلم وجود ندارد !!!

در دین خدا امده است که وقتی کسی از شما فوت کرد ، فقط 3 روز عزا بگیرید و در این سه روز هم صاحب عزا نباید غذا بپزد ، بلکه باید همسایه ها براشان غذا ببرنند !!

من از چند تا از قدیمی ها پرسیدم ، میگن زمان ما همین طور بود ! و وقتی کسی از دنیا میرفت تا سه روز عزا میگرفتن ، و همسایه ها برایشان غذا میبردنند !

ولی الان با این رسم های غلط ، وقتی یکی از دنیا میره شخص صاحب عزا ، ان قدر مشغول پذیرایی و رسیدگی به مهمانان میشه ، که به طور کلی مصیبت خود را فراموش میکنه !

همسایه ی ما پدرش فوت کرد ، و رفت 10 میلیون قرض کرد و بعد از یک ماه زد مادرش هم فوت کرد و باز رفت چندین میلیون دیگه قرض کرد ، حالا این بنده خدا وضع مالی خوبی هم نداره ، و چنان در بدهی سنگین افتاد که اصلا پدر و مادر خود را فراموش کرد ! ایا این کار درسته ! ؟

ایا 20 میلیون پول تالار دادن درسته ! ؟ در حالی که خیلی ها توان مالی این کار را ندارن ! اگر ما به دستورات خدا گوش کنیم ، خدا برایمان راحت گرفته ولی این خودمان هستیم که با رسم های غلط کار را بر خودمان سخت میکنیم !

مثلا مراسم چهلم ! این مراسم اصلا در اسلام نیامده است !

دلیل 1:

پیامبر صل الله علیه واله پسری داشتنند به نام ابراهیم ، این فرزند گرامی در سن کودکی فوت کردند و پیامبر صل الله علیه واله فقط 3 روز برای این فرزند بزرگوار مراسم عزاداری گرفتن و بس !{1}

دلیل 2:

در بین امامان معصوم علیهم السلام فقط امام حسین علیه السلام چهلم داشت و حتی پیامبر صل الله علیه واله که مقامشان از امام حسین علیه السلام هم بالا تر بود مراسمی به نام چهلم نداشت !! و این مراسم که به اربعین حسینی معروف است ، فقط مخصوص امام حسین است نه کس دیگر ! و این به خاطر این است که امام حسین علیه السلام کاری کرد کارستان و خداوند این اربعین را فقط برای این امام قرار داد نه کس دیگر !{2}

بنابراین :

انچه در اسلام امده 3 روز عزاداری است وبس !

شاید بعضی از شما بگید چه دینی بی مهر و محبتی داریم که برای عزیزمان فقط 3 روز عزا میگیرن !

در جواب باید بگویم که شما میتوانید در یک سال هرچقدر که دوست داشتید مراسم یاد بود بگیرید ولی اینکه باید و حتما والا با الله مراسم چهلم بگیریم ، این یک رسم غلط است ! و هیچ دلیلی بر این مطلب در اسلام نداریم .

ان شالله خداوند به همه ی ما عمر طولانی عطا بفرماید . الهی امین .

منابع :

1- کتاب سنن النبی علامه طبابایی و کتاب اربعین علامه طهران

2- کتاب اربعین علامه طهرانی ، ص 25

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۳
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی