پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

ایا اسلام برای زن ارزش قایل نیست !؟

يكشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۰۶ ب.ظ


ایا دین اسلام به زن ارزش قائل نیست !!!

حتما خیلی از شما در جاها ی مختلف خوانده اید که اسلام برای زن ارزشی قائل نیست ! و افرادی که این حرف را میزنن مصادیقی میاورند ، که من به چندتای ان شاره میکنم :

1- میگن زن نصف مرد ارث میبره ، پس ارزش زن پایین تر از مرده و این توهین به زن است !

2- میگن زن در اسلام فقط باید تو خونه بشینه و خانه داری کنه واین محدود کردن زن است !

3- میگن زن باید حجاب داشته باشد و اگر تار مویی از او دیده شود خداوند او را ماخذه میکند ، در حالی که مرد این طور نیست و این محدود کردن زن است !

و...........

جواب :

بنده به عنوان کسی که تحقیق بسیاری در این زمینه کرده ام ، میخواهم یک اصل کلی به شما بدهم بعد خودتان قضاوت کنید ، و ببینید اسلام در حق زن ظلم کرده یا لطف کرده !؟

ببینید ، وقتی خداوند میفرماید : ارث زن نصف ارث مرد است به این دلیل است مرد به عنوان نان اور خانه تلقی شده است و نقش اصلی را در کسب درامد دارد ولی زن این طور نیست ! زیرا زن در اسلام به عنوان نان اور منزل تلقی نشده است ! و این را اسلام وظیفه ی مرد میداند ، پس وقتی یک مرد فوت کند زندگی از جهت مالی فلج میشود ، پس حتما باید ارث بیشتری برسد ! ولی وقتی زن فوت کند ، گرچه بسیار سخت است ولی مثل مرد نان اور اصلی تلقی نمی شود ، پس ارث کمتری میرسد !

سوال :

خوب شاید بپرسید که چرا زن نیابد نان اور خانه باشد ؟

جواب :

دوستان گلم ، به طور کلی زن در دین به مانند گل و مروارید در صدف فرض شده است ! مثلا حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه میفرماید :

ان المراة ریحانة و لیست بقهرمانة (1)

زن مثل گل می ماند و نباید کارها ی سنگین از او خواست ! او قهرمان نیست !

ویا به این حدیث مشهور که که پیامبر اکرم صل الله علیه واله میفرماید:

الجَنَّةُ تَحتَ أقدامِ الاُمَّهاتِ؛
بهشت زیر قدم‏هاى مادران است.(2)

توجه کنید ! خداوند میفرماید : بهشت برای مادران نیست ! بلکه زیر پای مادران است ! این اوج احترام است برای یک زن !

در دین خدا زن یک موجود ، بسیار لطیف تلقی شده که نباید از انها کارهای خشن درخواست کرد ! واگر از زن کارهای سخت درخواست شود ، انها به مانند یک گل ، پژمرده خواهند شد !

شما به زندگی حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما توجه کنید ، در زمانی که حضرت علی تقسیم کار میکنن و به حضرت زهرا میفرمایند که کار های بیرون برای من و کارهای داخل منزل برای شما ! در همین هنگام حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر این که از کارهای خارج از منزل معاف شدند ، خوشحال میشوند ! چون حضرت زهرا به عنوان یک الگو برای بشیریت میداند که زن توان کارهای خشن و سخت را ندارد و اگر انجام بدهد از بین خواهد رفت !

بنابراین :

اگر شما یک الماس داشته باشید ، چه طور از ان محافظت میکنید ! نه میگذارید کسی از مکان ان اطلاع پیدا کند ، نه میگذارید کسی به ان دست بزند ، نه میگذارید کسی طمع به ان کند ، ان را در بهترین مکان و به دور از افتاب و گردو خاک و هر گونه الودگی نگه میدارید !

عزیزان خداوند زن را الماس میداند و وبا این احکام دین که زن را محدود کرده است میخواهد به ما بفهماند که مراقب الماس خود باشید ! و ان را در بهترین حالت نگهداری کنید ! واین مطلب کجا و این که اسلام در حق زن ظلم کرده کجا !!!

ان شالله خداوند توفقیق دهد تا بتوانیم قدر و منزلت زن را بجا بیاوریم . الهی امین

جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب رساله ی نکاحیه ی علامه طهرانی مراجعه شود .

منابع :

1- میزان الحکمه . ص226
2- نهج البلاغه ، نامه ی 31

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۲
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی