پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

اگر نازی کند ..... فرو ریزد قالب ها...

سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴ ب.ظ



( اگر نازی کند، فرو ریزد قالب ها )


یک داستان:

یکی از اقوام ما می گفت؛ من خدا رو قبول ندارم، نه نماز می خونم و نه روزه می گیرم، کلا هر چی دلم بخواد انجام میدم و به کسی هم ربطی نداره .....

من هم گفتم بزار برات یه مثال بزنم؛ 

گفتم فرض کن یه آدم بسیار قوی میاد تو خونه ی شما و به شما میگه باید اجازه بدیدی من یخچال خونه رو ببرم والا با تفنگ میزنم تو مخت و تو رو می کشم!

گفتم شما تو این موقعیت چه کار می کنی؟ 

گفت خوب معلومه یخچال رو می دم،  گفتم چرا میدی؟ گفت خوب ندم منو می کشه دیگه!

گفتم حالا خداوند  بلا تشبه یه تفنگی داره مثل حضرت عزراییل علیه السلام که روی سر همه ی ماست! 

حالا آدم عاقل چه کار می کنه ؟! 

خوب معلومه آدم عاقل باید تسلیم قدرت خدا بشه! 

بعد به این بنده خدا گفتم، ببین همین خدا هزاران سرکش و متکبر  عالم مثل شمر و معاویه و صدام و هیتلر و.... زیر خاک کرد، ما هم یه روزی به اجبار از این دنیا خواهیم رفت. خلاصه این دوست ما به فکر فرو رفته و چیزی نگفت، ان شالله خداوند دست همه ی ما رو بگیره، الهی امین.


دوستان عزیز ؛

باید بدانیم که خداوند هم جمال و زیبایی و مهربانی دارد و هم جلال و قهر و غضب فلذا مثال ما جنبه ی جلال و قدرت خدا را بیان می کرد.

که ما باید متوجه باشیم که در مقابل قدرت خدا ما پشیزی هم نیستیم و اگر نازی کند فرو ریزد قالب ها ....


نتیجه :

بنده نمی گویم، حالا که خدا چنان قدرتی دارد ما هم از روی ترس و بدون تحقیق و تفکر  نماز و روزه بگیریم و کار های عبادی انجام بدهیم!

نه، ولی لا اقل بفهمیم که ما در مقابل خدایی هستیم که هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی وابسته به قدرت او هستیم .

که اگر لحظه ی اون برق وجود ما توسط  خداوند قطع شود لامپ وجود ما هم برای ابد خاموش خواهد شد . 

کان لم یکن شی مذکورا


حضرت علی علیه السلام در دعای کمیل می فرماید ؛

یا رَبِّ ارْحَمْ ضَعْفَ بَدَنیوَ رِقَّةَ جِلْدی وَ دِقَّةَ عَظْمی

پروردگارا بر ناتوانی جسمم و نازکی پوستم و نرمی

استخوانم رحم کن




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۴
حبیب بهبودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی