پروازکده

خوش آمدید

پروازکده

خوش آمدید

آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۷، ۲۲:۰۵ - حبیب بهبودی
    ممنونم

کی میره تو اتیش بشینه !

يكشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶ ق.ظ



                      راست میگی ، بشین تو اتیش !
مقدمه :
ما 14 امام معصوم داشتیم ، که همه ی انها در غربت و تنهایی بودن ، تا جایی که یاران واقعی انها شاید به اندازه ی انگشتان دست هم نمی رسیدند ، و علت ان این است که اکثر مردم دوست ندارد ، از دنیا دل ببرند و خود را کاملا به دست اولیاء خدا بسپارند ، دوستان عزیز ، برای روشن شدن این مطلب این مقاله را تا پایان بخوانید .

 

به این داستان توجه کنید :
حسن خراسانی امد پیش امام صادق (علیه السلام ) و گفت ، یا امام صادق هزارن شیعه و اصحاب شما اماده هستنند تا شما به واسطه ی این افراد قیام کنید و حکومت را خودتان در دست بگیرید، وازدست این حاکمان ظالم راحت شوید؟ پس چرا قیام نمی کنید و اعلام جنگ نمی فرمایید ؟
حضرت یک کنیز داشت به ان کنیز فرمود که برو ان تنور را پر از اتش کن ! ان کنیز هم تنور را پر از اتش کرد ، بعد امام صادق (علیه السلام ) به همین شخص که می گفت چرا قیام نمی کنید { حسن خراسانی } فرمود : برو و داخل ان تنور بشین !!
ان شخص از شدت ترس این کار را انجام نداد ! و گفت یا امام صادق این کار را از من نخواه ! امام صادق هم فرمودند : باشه ! در همان لحظه یکی دیگر از یاران امام صادق (علیه السلام) به نام {هارون مکی } وارد شد ، امام صادق (علیه السلام) به هارون مکی فرمودند ، ای هارون کفش ها ی خود را کنار بگذار و وارد ان تنور پر از اتش شو ! هارون مکی بدون ذره ی تردید رفت و در تنور پر از اتش نشست !
امام صادق علیه السلام بعد از مدتی به ان شخص اول { حسن خراسانی } فرمودند برو ببین ان شخصی که داخل تنور رفته {هارون مکی }حالش چه طوره ؟
حسن خراسانی رفت و داخل تنور را دید که هارون مکی بدون هیچ گونه اسیبی در تنور نشته!
در اینجا بود که امام صادق (علیه السلام) به حسن خراسانی فرمود :
چند نفر در خراسان مانند این مرد { هارون مکی } پیدا می شود ؟ حسن خراسانی گفت : به خدا قسم یک نفر هم پیدا نمی شود !
بعد حضرت فرمودند اگر 5 نفر از این اصحاب را داشتم قیام می کردم ولی قسم به خدا یک نفر هم پیدا نمی شود ! (1)

 

یک برداشت از این داستان :
الان هم که امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف ظهور نکرده اند به خاطر همین مساله است ، شاید علی الظاهر تعداد مریدان و منتظران حضرت زیاد باشد ، ولی به نظر شما چند نفر از این منتظران ظهور مانند هارون مکی هستنند !؟
یکی خود من ، اگر فردا امام زمان ظهور کند ، و حضرت بفرماید که از خونه ، ماشین ، زن و بچه ات بگذر و فلان کار را انجام بده ، چند درصد من این کار رو انجام میدهم !؟ من که امیدی به خودم ندارم ، مگر اینکه لطف خدا شامل ما شود!

 

بنابراین :
مدعیان زیادند ولی زمانی که امتحان پیش می اید ، خیلی ها ذات خودشون رو نشون میدن ! و به هیمن دلیل هم  شاید امام زمان (علیه السلام ) ظهور نمی کنند .
خوش باشد گر محک تجربه اید به میان                       تا سیه روی شود انکه در او غش باشد

 

ان شالله خداوند توفیق اطاعت محض از ائمه علیهم السلام را به همه ی ما عنایت بفرماید . الهی امین.
جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب اسرار ملکوت استاد طهرانی ، جلد 3 ، مراجعه شود.

 

منابع :
 1- المناقب ابن شهر اشوب . ج4 .ص237

 

وبلاگ :
Parvazkadeh.blog.ir

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۰۶
حبیب بهبودی

نظرات  (۱)

منتظر نظرات شما هستم 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی